Vi har nå klare indikasjoner på at India ikke er langt bak når det gjelder bilindustrien. Selv i løpet av første kvartal 2010 hadde Hyundai Motor India Ltd, landets nest største bilprodusent og største personbileksportør, et rekordomsetning på 162 273 mot 122165 enheter i samme periode i 2009. Nissan Motors India har planer om å eksportere 250 000 biler produsert på fabrikken. i India i 2011 og har til og med klart å nå et høyt nivå. I mellomtiden har GM også kunngjort planer om å eksportere nesten 50000 biler produsert i India i år.
Er Figo en god bil?
Dynamikken i den indiske bilindustrien er forandret til å endre seg med nesten 50 nye eller ansiktsløftningsmodeller som forventes de neste 12 månedene. Med markedsandeler vippet mot Maruti Suzuki, som befaler mer enn 40% av personbilmarkedet i India. Med de nye modellene som kommer inn, vil tilstedeværelsen av amerikanske og europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Skoda øke markedsandelen som en del av forretningsstrategien.
Ford Cars i India har fått et godt grep på føttene ved å slippe flere vellykkede bilmodeller i markedet som Ford Fusion, Ford Fiesta, Ford Mondeo og Ford Endeavour til stor suksess. Ford Automobile lanserte også en liten bil i henhold til kravene fra indiske forbrukere og ga den ut under navnet Ford Figo. Etter den enorme suksessen til Ford Figo og Ford Fiesta kompakte biler, gjør bedriftene sin fulle innsats for å lansere flere biler i India. Foreløpig har Ford blitt den sjette største bilprodusenten og planlegger også å introdusere miljøvennlige biler de neste årene.
Ford Figo står i forkant av Ford.
Denne kraftige og effektive bilen er utstyrt med et musikksystem og Blue tooth-tilkobling. De tekniske spesifikasjonene til denne bilen kommer med lengde 3795 mm, bredde 1680 mm, høyde 1427 mm, hjulbase 2489 mm, drivstoff bensin / diesel, installasjon foran, tverrgående, type 4-sylinder i linje, boring / slag 70,6 / 76,5 mm, 73/82 mm, kompresjonsforhold 9,75 / 18: 1, Power70bhp @ 6250rpm / 68bhp @ 4000rpm, Moment10.4kgm @ 4000rpm / 16.3kgm @ 2000rpm, Speed Manual Gearbox5, Dekk175 / 65 / R14, Bremser (f / r) Ventilert plate / trommel.
I mellomtiden har hovedkonkurrenten General Motors lansert Chevrolet Beat. Chevrolet Beat er en premium, ekstrem stilbil med trendy funksjoner og et funky eksteriør som store rake frontlykter, karosserifargerte støtfanger, karosserifargede dørhåndtak og ORVM (Outside Rear View Mirror), dristig og aggressiv frontgitter. Den glatte, blanke kroppsgrafikken og det robuste eksteriøret er veldig eksklusive og rett og slett utenom det vanlige for å gi deg andpusten.
Les også Cheap Speed og Chevrolet Cobalt